Vytvorenie polygonov z hraničných čiar je jednoduchou záležitosťou. Je žiadané hlavne vtedy, keď potrebujem polygonovú topológiu, ale samotné kreslenie je výhodnejšie realizovať bázickými linkami.
- Vytvorte si dva datasety – jeden pre líniovú a druhý pre polygonovú topológiu (= 2 odpovedajúce shapefile). Na obr. 01 je podkladový raster, ktorý bude vektorizovaný – parcely na polygony.
- Editácia líniíového datasetu – kreslenie čiar (obr. 02). Kreslite so snappingom, nech sú línie vo vertexoch naviazené na seba.
- Editácia polygonového datasetu – z pokročilých editačných možností vybrať Topology, mal by sa zobraziť toolbar Topology (obr. 04).
- Vyznačiť všetky línie, z ktorých bude polygonová topológia tvorená a operovať s Construct Polygons (obr. 04).
- Hotovo – obr. 05 a 06.